قطع پورت‌های VPN به دستور کارگروه فیلترینگ بوده است
خبرنگار فراری

 

فارس نوشت:

یک مقام مسئول در خصوص بسته شدن پورت‌های VPN گفت: «این اقدام به دلیل استفاده از این پورت‌ها برای دسترسی به محتوای مجرمانه، از سوی کارگروه فیلترینگ صورت گرفته است.»
یک مقام مسئول در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: «به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، دسترسی به VPN در کشور قطع شده است.»

وی گفت: «این دستور به شرکت ارتباطات زیرساخت، به عنوان بخش حاکمیت ابلاغ شده و به این ترتیب پورت‌های VPN از سوی حاکمیت بسته شده‌ است.»

این مقام مطلع ادامه داد: «وجود VPN غیرقانونی است و نباید بدون مجوز وجود داشته باشد.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا بسته شدن پورت‌های VPN ارتباطی با نزدیک شدن به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارائه اینترنت ملی دارد، گفت: «این دو قضیه ارتباطی با هم ندارند.»[
وزیر ارتباطات: قطعی VPN ربطی به اینترنت ملی ندارد ]

از روز ششم مهرماه پورت‌های vpn در کشور بسته شده که به معنی قطع VPN در کشور است.
این در حالی است که استفاده از پورت‌های VPN به ابزاری برای دور زدن نرم افزار فیلترینگ کشور و دسترسی به سایت‌هایی که بر اساس قانون دارای محتوای مجرمانه هستند، تبدیل شده بود.

با توجه به اینکه پیش‌تر وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که فاز نخست اینترنت ملی از پایان شهریور اجرایی می‌شود، بسیاری این اقدام را نخستین قدم در مسیر ارائه اینترنت ملی دانسته‌‌اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.